Deltidsharmonisk

15 augusti 2006

Paris del 2

Onsdag 14:e Aug 1991

Idag var vi på en strand med en miljard andra turister. Mor och Far drack drinkar och slocknade i solstolarna. Jag gjorde en swastika med hjälp av sand på Fars bröst. Min Walkman krånglade så jag tog med mig den och simmade under vattnet med den. Den dog under låten She Sells Sanctuary. Jag är livrädd för hajar, även när jag badar i badkar, så jag vågade inte simma ut så långt. En överviktig gubbe med begynnande erektion sa något på franska till mig vid duscharna. Jag sa något på låtsasfranska tillbaka och drog in luft mellan pek och långfinger.

Köpte Temple Of The Dog och Blind Melon på en marknad och en massa tidningar. Mor och Far skulle ha vuxentid på så jag åkte taxi till hotellet själv. När jag låg på sängen fantiserade jag om att jag var en hitman på besök i Paris för att mörda mig själv. Somnade till ljudet av bilar som tutade och försäljare nere på gatan.

Mor och Far kom tillbaka efter fem timmar. Far var på bra humör. Han hade fortfarande inte märkt av sin nya tatuering. Han bad Mor göra drinkar medan han och jag skulle bryta arm. Jag förlorade tre gånger i rad. Han blev besviken.

Vi blev bjuden på middag hos det svenska paret. Mor ville att jag skulle ha långärmat för att dölja mina ärr. Hon insisterade även på att få klippa mig. Jag lät henne göra det. Mest egentligen bara för att få vara nära henne. Bara hon och jag en stund. Jag njöt av hennes mjuka beröring och iakttog henne i spegeln. Hon nynnade på en sommarvisa. Hon har fortfarande fina drag, men sorgsna ögon. Jag tror hon vet att jag vet. Men ingen av oss säger något. Frillan blev skitful fast jag sa inget. Far ropade in henne i sovrummet och låste dörren. Jag rakade bort allt och lämnade en sträng i mitten. När Far kom ut med blodigt långfinger och såg min frisyr knöt han nävarna. Jag såg på honom och satte händerna i fickorna. Grannen ringde på dörren och han hann bara visa tänder mot mig.

Det svenska paret var från Jönköping och verkade trivas med mina föräldrar. De pratade om invandraren som skjutits vid Gärdets tunnelbanestation. När de tittade bort la jag tuggad mat i pojkens tallrik. Han vågade inte säga något och bad om att få lämna bordet. Mor föreslog att jag skulle följa med. Jag la armen runt pojken och gick ut på balkongen. Där frågade jag om han kunde hålla en hemlighet. Han svarade att han kunde det, han hade aldrig berättat en hemlighet förutom när en i hans klass hade visat kussimurran på en skolresa och när hans mamma hade pruttat i en affär och skyllt på en fyllis. Jag berättade att jag var i Paris på ett hemligt uppdrag. Jag skulle eliminera en statschef. Pojken visste inte vad eliminera betydde och tappade intresset. Jag frågade om han trodde jag skulle överleva om jag landade på tomaterna som låg på lastbilsflaket nedan. Han undrade om det var ett skämt, som när man säger kom nu ketchup. Jag sa att det inte var ett skämt.

Mor och Far var borta under kvällen och jag sov på balkongen.

3 Comments:

At 3:29 fm, Anonymous Anonym said...

Ahahahaha! Fuck yes! Snacka om isbergsteknik. Jävligt king med oroande detaljer som dyker upp i förbifarten, psykning som inte funkar, själva ORDET "vuxentid" och ett helt gäng planteringar. Fan, är detta mitten av en helt egen berättelse? "Adrian tar franska genvägen". "Sorg och smegma på Sentier Perdu".

 
At 2:37 em, Blogger matsomalm said...

Oj, detta kan vara början på något väldigt stort, styvt och hårt. Jag gillar. Har faktiskt bloggat själv idag, första gången på två månader.

 
At 5:08 em, Anonymous Anonym said...

Hello! Good stuff. Good resources here. Best regards!
- deltidsharmonisk.blogspot.com 3
07 car civic honda
buy used car
car undefined used
used car bergen
used car oakland
used car greensboro
used car raleigh
used car killeen
used car vallejo
used car tacoma

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se