Deltidsharmonisk

10 augusti 2006

Albinokrock

Krockade med en lång albinokille i svart läderrock. Hans hörlurar flög av vid smällen. När jag försökte bända loss en av ekrarna som lossnat hörde jag Beethoven ur lurarna i gräset. Jag försökte väcka honom för att fråga vilket stycke det var men det var omöjligt. Antingen låtsades han vara medvetslös eller så sov han. Hans hjärta slog i alla fall, det vet jag, för varje gång hjärtat slog kom en ny stril av blod ur näsa och mun. Han hade ett rabattkort på Frasses i plånboken. Synd, jag är inte så förtjust i Frasses. Hellre Max då. Men på senare tid har jag börjat uppskatta Quorn. Egentligen smakar inte Quorn något men när man häller i en massa grejer blir det plötsligt gott. Tack vare sin mångsidighet passar Quorn människor som ställer höga krav på både smakrik och hälsosam mat. Quorns milda smak gör den lämplig att krydda och marinera eftersom smaker, örter och kryddor absorberas ovanligt bra. När Quorn tillagas blir det heller inget spill eftersom det inte finns några senor eller hinnor som behöver skäras bort. En annan fördel med Quorn är det inte krymper vid tillagning till skillnad från till exempel kyckling som förlorar cirka 20 procent av sin vikt.

2 Comments:

At 2:59 fm, Anonymous Anonym said...

Usch ja! Men albinokillen då? Fick han stå ut med att bli nedrullad i sjukhusdammen eller placerades han i en portuppgång? Eller vaknade han och försökte sjunga med i hörlursmusiken, med kaputt käkben och allt? Eller är det så att man kan göra något som inte är quorn, men ser precis ut som quorn i stekpannan, av albinohjärnor? Ja, jag vet. Ledsen.

 
At 7:47 em, Anonymous Anonym said...

oh, det HÄR tyckte jag var jätteroligt.:D

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se