Deltidsharmonisk

02 december 2005

Välkommen

Welcome, Buster!
You have 0 unread messages


Jag har skrivit till slumpmässiga mailadresser runt hela världen. Vaknade upp och kände att jag vill ha en fest här hemma. Har städat hela lägenheten. Skrubbat bort alla gamla blodfläckar. Tvättat Marsipulami. Målat om en vägg med en låda kritor jag hittade.

Jag har nog skickat en inbjudan till drygt 140-150 personer. Fick tillbaka en hel del med rubriken Unknown adress. Men det var lite väntat för jag tog i ganska rejält. Todd Solondz, Chuck Klosterman, Frances Bean Cobain, David Berkowitz, Matt Groening, Roky Erickson, Mallory Knox, Bill O' Reilly, fyllisen på Vasaplan med en arm, Chevy Chase, Dave Grohl och Jack Black, Josh Homme, Helena Af Sandenberg, Lars Adaktusson, Leif GW Persson, Marty McFly, Lionel Dahmer, Anne Appelberg, Johanna Sällström, Cecilia Häll, Andy Rooney, Lee Harvey Oswalds dotter June, UNA-bombaren, Ricky Gervais och Jimmy Jansson verkar inte ha vanliga hotmailadresser. Vissa av dem bjöd jag för att jag vill döda dem efter festen, en del vill jag sitta och prata med samtidigt som jag tänker utstråla livsglädje och en liten dos mystik.

Jag oroar mig över hur jag ska klä mig. Hoppas ju att Helena eller Anne kommer. Då vill jag se proper ut. Men jag vill inte se för snofsig ut så David och Roky känner sig utanför. Undra hur man gör en sån där drink som spottar eld? Måste köpa en drinkbok idag.

8 Comments:

At 2:44 em, Blogger Puckohue said...

Det var nog mest Lars Adaktusson jag reagerade på. Hade varit skoj att vara pissfull med honom. Skicka tupén runt i gänget, höra fyllestorys från rapport-redaktionen. Göra ploj-intervjuer. Sånt.

 
At 2:48 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Jag tänker ofta på honom. Eller, jag tänker ofta att det vore kul ha honom på festen. Det är så mycket jag vill fråga men framför allt vill man sticka hål på den där seriösa framtoningen. Jag vill se honom spela luftgitarr till Free Bird. Jag vill krama om honom och säga "ramla nu inte på vägen hem" för att sedan fota hans spya i min toalett.

 
At 8:28 em, Anonymous Anonym said...

hahaha. HAHAHA.

 
At 12:14 em, Anonymous Anonym said...

äntligen äntligen TBC på DVD!

 
At 11:16 em, Blogger Lovisienstadt said...

Jag tänker jätteofta på fyllisen på Vasaplan. Han med en arm. Fast i min krets kallas han Allt-möjligt-missbrukaren. För du menar väl han med skägg? Han som är liten och ser helt ljuvligt god ut?

 
At 12:55 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Precis. Väntade på en buss med en vän. Vi filosoferade över varför man känner så mycket för just honom, fyllisen på vasaplan med en arm, vi kom fram till att det är för att han är så liten och försvarslös. Som en hundvalp. Samt att "det är nog jobbigt bara ha en arm". Fast ärligt så har jag aldrig sett honom full egentligen, men han är ju med järngänget där och alla med en arm måste väl ha supit bort den.

 
At 9:26 em, Blogger Lovisienstadt said...

Men super han? Jag trodde han missbrukade annat. Allt möjligt, till exempel. När jag var på balett på Norrlandsoperan var han också där. Det var fint.

Nu känner jag mig elak. Men jag ÄR fascinerad av den här människan. Han verkar god och full av historier.

 
At 1:36 fm, Blogger crrly said...

Hahahaaaa! Vilken suverän idé!

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se