Deltidsharmonisk

24 november 2005

Kurragömma & Filmtajm

Idag har vi bara glott på film och slöat. Marsipulami verkar gillar vuxenfilmer. När tjejerna stönar blir han alldeles till sig och gnuggar sig mot min kudde. Jag tror inte han är medveten om vad som händer men jag har noterat att han går igång på höftrörelser. Jag fjantade mig lite till Stayin' alive som spelades på radion just när jag klev ur duschen. Pulami skrattade högt åt mina juckande rörelser och försökte härma dem så gott han kunde. Han är överhuvudtaget väldigt sällskapssjuk. Så fort jag går och handlar sätter han sig vid fönstret, som för att demonstrativt visa att han minsann ska kolla om jag skyndar mig hem som jag alltid lovar.

Marsipulami gillar även att leka kurragömma men det höll på att gå överstyr när han fick för sig att det är okej att gömma sig utanför lägenheten. Han låste nämligen upp och tog med sig en stol till hallen där sopnedkastet är. Sedan hoppade han in dit och åkte hela vägen ned till soprummet. Detta var jag lyckligt ovetande om medan jag sökte honom i tvättkorgen och t.o.m. i spisen. Det var inte förrän på eftermiddagen när jag skulle kasta sopor som jag hörde hans gälla skrik genom nedkastet. Vi var sura på varandra hela kvällen, eller egentligen var jag inte sur, men jag var tvungen markera att det är fel att fuska när man ska leka kurragömma. Han verkade vara stött tills jag hyrde en vuxenfilm som utspelades under Pilocentiden där alla såg ut som hominider. Pulami gick fram till tv-rutan där en s.k. apmänniska med otidsenlig 80-tals mustasch var i full färd med att belägra en hona. Han slutade jucka och studerade istället tv-rutan en lång stund. Jag blev rädd att han skulle säga "Pulami phone home" närsomhelst så jag stängde av.

På kvällen läste jag en saga. Pulami började som vanligt snarka så fort jag kom till delen där Lasermannen börjar tjata om att han hela tiden missade sina offer. Jag släckte ned och drömde att jag var en chokladboll men kallades negerboll. Jag vaknade av att jag grät, men konturerna av Pulami i månskenet fick mig att somna med ett leende.

2 Comments:

At 3:15 em, Blogger Helena said...

Jag längtar tills min bebis också får komma hem =)

 
At 1:43 fm, Blogger crrly said...

Mys ni verkar ha! ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se