Deltidsharmonisk

05 november 2005

Sädsamlaren

Jag liftade med lastbilschaffisar poserande som journalist. Men det var bara en cover-up. Egentligen så sålde jag deras säd åt lesbiska ensamma kvinnor. När lastbilsgubbarna ville besudla mig bad jag dem istället vänligt sikta mot tratten och ge mig all ammunition de kunde åstadkomma. De flesta var vänliga nog att göra det. En av mina kunder bodde på ett hotell som låg efter vägen vi färdades på. Jag kände mig glad eftersom jag nu hade riktigt färsk säd i provröret, de små krabaterna simmade omkring som en mobbad 7-åring som är sist med att ta baddaren. Min kund kallade sig Tina, men hette egentligen Stina, fast alla kände till henne som Dominique.

Dominique stod redo med en burk minimajs när jag kom in. Hon doppade majsen i provröret, sedan lät hon dem åka på en resa, förhoppningsvis med returbiljett tänkte jag. Det fanns en sliten fåtölj i ett av hörnen. Satte mig där och drack ur en gammal vinflaska. Dominique ställde sig som vanligt på händerna mot väggen för bättre effekt. Kjolen åkte ned och blottade hennes privata delar. Jag lutade mig bak och sträckte på mig. ”Varför hookar du inte bara upp med en manlig vän?”, undrade jag. ”Därför att jag inte vill veta vem fadern är”, sa Dominique och lät ansträngd. ”Dessutom ska jag ha full pott”. Jag förstod inte vad full pott var men Dominique förklarade att många av barnen hon fött hade bara fått 4 i betyg på imdb.com. En gång födde hon en pojke som fick 4.9 men det fanns en ”hel del pinsamma saker under goofs”. Jag försökte vända på det hela. ”Inte ens Gudfadern eller Star Wars har 10 i betyg. Alla gillar inte samma sak”.

Dominiques armar darrade lite och hennes ansikte började bli rött. ”Ta en film som Big med Tom Hanks”, fortsatte jag. ”Den är charmig, den är smårolig. Och den har säkert inte skyhögt betyg”. Dominique sa fortfarande inget. Inget jag sa verkade nå fram. Till slut rasade hon ihop på golvet. Jag gick fram och drog till kjolen åt henne. Dominique ställde sig upp och fixade till håret. Jag tänkte efter och gjorde ett sista försök. ”Home Alone med Macaulay Culkin. Den vet jag att du såg tre gånger julen 1991. Du sa att han var den sötaste unge du sett. Och den har bara 6.4 i betyg”. Dominique blev rasande och kastade saker omkring sig. Jag backade bak och lät henne få ur sig all frustration. När hon verkade lugn gick jag fram för att hålla om henne. Då skrek hon ett Home Alone-skrik, komplett med händerna mot kinderna. Kraftansträngningen fick minimajsen att ploppa ut, en efter en. Dom såg så ynkliga ut där på golvet. Några sprattlade lite, några helt livlösa. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag skrek också som Macaulay Culkin. Dominique skrek ännu högre. Efter en stund fick jag ont i huvet och sa att jag var tvungen gå.

Utanför blåste det. En lastbil hördes en bit bort. Jag tog fram tratten ur ryggsäcken och rengjorde den lite inför nästa arbetspass. Jag tittade mot Dominiques fönster. Hon hade släckt ned. Jag började gå efter motorvägen.

1 Comments:

At 4:29 em, Anonymous Anonym said...

jag gillade rocky raccoonflörten.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se