Deltidsharmonisk

29 oktober 2005

Presentationen

För att uppskatta detta ljudklipp måste man förstå scenariot. Medelåldern på kursen är ca 45. Vi skulle berätta om uppväxt, utbildning, yrkeslivet, framtiden och lite av privatlivet. Många av de som presenterade sig var vana talare, f.d chefer osv. Jag hade fram till presentationen högst sagt 4-5 meningar på två dagar. Jag skrev upp en massa saker om mig själv och läste nervöst upp dem. En del medvetet barnsliga, pretentiösa och konstiga. Men på det stora hela en sann bild om vem jag är. Vad jag jobbat med, vad jag pluggat, vad jag vill jobba med, det är inte jag. Dom var tyst en stund efter jag var klar. Sedan sa ledarna att dom uppskattade att jag gjorde en annorlunda sorts presentation. Många av kurskamraterna höll med men verkade väldigt förbryllade.


http://buster.cosmicdub.com/Presentationen.mp3

11 Comments:

At 2:30 em, Anonymous Anonym said...

Hej, vill du gifta dig med mig?

 
At 3:07 em, Blogger Eric Goesta Rosén said...

Det roligaste med hela gerjen är att du faktiskt spelade in det.

/Goesta

 
At 3:35 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Lusse trodde inte jag skulle palla med att läsa upp eller spela in. Så jag lånade hennes mobil. Just före jag började prata berättade jag detta för dem. När jag var klar och stängde av utbrast en man "spelade du in det där?!". Han låter som Loket dessutom, lite mer trött bara.

 
At 3:36 em, Blogger deltidsharmonisk said...

V: Jag är ju lite rädd för detta med giftermål. Kan du inte bara skicka The Breakfast Club på dvd till mig? Den är utgången.

 
At 9:55 em, Blogger jo said...

Bra. Du lyckades roa mig en stund.

 
At 5:42 em, Anonymous Anonym said...

oh. jag kände igen flera stycken av de där grejorna. det var fint sagt. jag hoppas de fattade det på kursen. förhoppningsvis blev de impade. och livrädda.

 
At 5:52 em, Anonymous Anonym said...

är det förresten sant att TBC inte går att få tag på fortfarande på DVD? Jag har svår abstinens eftersom jag inte hittar mitt videoband, och varenda gång jag hyr den så har kopian blivit sämre och sämre och jag tänker att de snart slänger den. fan.

 
At 10:14 em, Anonymous Anonym said...

aow. den där lusse är en toppensnäcka. säj till om den dyker upp nånstans.

 
At 5:10 em, Blogger Lovisienstadt said...

Det här är det bästa jag läst och hört. Jag förstår inte att jag verkligen har läst och hört det. Bäst att jag läser, OCH hör det, igen.

 
At 11:00 fm, Blogger Urologen said...

Jag länkar till detta, om du inte misstycker. Det är lysande och jag känner igen mig i allt utom det där om Idol...

 
At 7:13 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Tack för de snälla kommentarerna people.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se