Deltidsharmonisk

19 november 2005

Snart

Jag upptäckte till min fasa att någon stulit tangenter från mitt tangentbord under natten. Bokstäverna M, A, R, S, I, P, U, L närmare bestämt. Detta gjorde mig väldigt ledsen och förbryllad. På eftermiddagen började magen att krångla och då kom det fram lite minnesbilder. Jag käkade nog upp tangenterna i sömnen. Jag satte mig på badkarskanten och hoppades på att de skulle komma hem den naturliga vägen. Det tog längre tid än vad jag trodde. Ungefär sex timmar sammanlagt. Efter ett fyra Amelia, halva Flugornas Herre, sju Hobbexkataloger och en hålla-sig-för-att-bajsa-tävling (jag förlorade) kom M, A, R och S fram. Fan, jag skulle ha gett honom det namnet ändå hann jag tänka. Men sedan krampade det till, så pass ordentligt att jag tjöt till och välte ned en spegel. Men så ploppade I, P, U och L ut också. Jag tvättade dem omsorgsfullt med PURE NATURE LUXURY SOAP och lovade att aldrig mer släppa dem ur sikte. Jag har förresten köpt ett nitarmband och 10 kg bananer till Marsipulami. Jag vet att det kommer snackas på dagis och bland bekanta om att han är bortskämd, men vad ska man göra om man älskar någon mer än livet självt.

2 Comments:

At 6:38 em, Anonymous Anonym said...

vad är rundmackor?

 
At 1:39 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Nåt som int finns i Skåne.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se