Deltidsharmonisk

15 november 2005

Marsipulami

Jag har beställt en apa nu. Min lumparpolare Slobodan jobbar på tullen i Ystad och skulle fixa en åt mig. En apa eller mindre på väg till Skansen märker ingen, sa han och garvade hårt. Det är en fin liten Lejontamarin (Leontopithecus rosalia rosalia) och jag har redan bestämt att den ska heta Marsipulami. Inte Marsupilami. Han påminner väldigt mycket om den ena gitarristen i Spinal Tap. Samma typ av frisyr. Just nu inreder jag lägenheten inför ankomsten. Han ska sova i en liten krubba bredvid min säng. Det är skitjobbigt att karva in namnet Marsipulami i trä. Tänkte ändra till Mars bara, efter Mick Mars i Mötley Crüe, men Marsipulami kändes helt rätt. Konstigt hur man kan längta så mycket efter någon man inte ens träffat. Suck.

5 Comments:

At 2:59 em, Blogger Urologen said...

Han ser faktiskt ut som gitarristen i Spinal tap. Otroligt.

 
At 9:20 em, Blogger Viktorov said...

Jag köpte två Marsipulamialbum på myrorna för några veckor sedan.

 
At 1:13 fm, Anonymous Anonym said...

Lika konstigt som hur mycket man kan längta efter någon man inte ens har träffat är det konstigt hur mycket man kan sakna någon man inte ens har förlorat...

 
At 11:26 fm, Blogger deltidsharmonisk said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 12:58 em, Anonymous Anonym said...

Buster, me löv you ju!

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se