Deltidsharmonisk

11 november 2006

Festen

Igår hade jag fest här hemma. Ingen av dem har underarmar eller smalben, så egentligen är det väl ett gäng handikappade jag umgås med, men jag ser det inte så. De har alla fått varsitt namn och en begränsad personlighet. Han jag stal från Lodjursbadet heter "Micke 37" och är den jag ogillar mest. Han är dryg, gillar Def Leppard ("Hysteria är den bästa plattan ever") samt att han lägger sig andras samtal. "Tina 23" snodde jag från en bassäng i Sigtuna. Hon är okej. Dricker white russian, ganska tystlåten, kan bli flirtig men även gråtmild om hon blir full. Jag vill ligga med henne. "Henning 60" vet jag inte ens varför jag blev kompis med, alla hatar honom. Stal honom från en simträning för barn som har kromosomerna på sniskan. Någon har ristat in ett hakkors på ryggen samt Grönbackaskolan 9B rules. Han har otidsenliga kläder och har förbannat pinsamma skämt. Ingen pratar med honom. "Cecilia 28" är en cool tjej, hon kan allt om psykologisk tortyr, och en massa Hej alla barn jag heter Rulle, men hennes varianter är mycket obehagliga. Hon är även tatuerad, ordet pussy power bildas om man lägger henne under UV-ljus. Jag har ljugit en massa för henne, oftast i köket när alla andra somnat och en skiva är på repeat. Hon tror förresten att jag sköt Palme. "Orange ?" är den sista jag blev kompis med, hittade denna vid en kaj, osäker på kön och ålder. Blir ofta våldtagen inne i mitt badrum. Jag och "Micke 37" rök ihop igår. Jag drog kniv mot honom efter en dispyt om vilka låtar som kunde ha skippats på The White Album. Lämnade honom med avbrutet knivblad i ryggen i dammsugarskåpet. "Cecilia 28", iklädd i en retro t-shirt och en snygg peruk a la Natalie Portman i Closer, log hemlighetsfullt mot mig när jag kom ut från köket. Vi satte oss i soffan och snackade om livet ett tag.

När "Henning 60" tog sig friheten byta skiva, vilket resulterade i att orden jag gillar dig också hördes högt, blev jag så generad att jag var tvungen röka fastän jag aldrig gjort det förut. Det var bara chokladcigaretter som någon lagt ut som prydnad så den rann ut över min haka och skjorta. Pratade en stund med "Tina 23" i loungerummet. Hon var jättesöt. Lite babydoll möter Twiggy. Hon berättade om en massa hemskheter hon varit med om, barn som utnyttjat henne när hon själv var barn. Hennes livslust hade ytterligare decimerats då hon tappat tron på kärleken, hon ville bara kastas ut i havet och "flyta tills jag gör nytta". Min första tanke var att dränka henne men hon log snett och knackade på sitt plastiga skal.


Sent på morgonen, då solen strilade in genom persiennerna, vaknade jag bredvid henne i sängen. Love Bites gick på repeat i vardagsrummet, blev livrädd att "Micke 37" vaknat till liv men hörde "Cecilia 28" nynna med i låten. Vände mig om, min säd fanns intorkad över hela henne samt på min egen mage. Jag strök henne över kinden och sjöng med. I don't wanna touch you too much baby / 'Cos making love to you might drive me crazy. Hon log mot mig men jag såg att glöden falnat. På eftermiddagen körde jag ut henne till havet. Vi satt helt tysta under hela resan. Vinkade så länge jag kunde från bryggan sedan åkte jag hem.

6 Comments:

At 2:14 em, Anonymous Anonym said...

Åh, vad fint!

 
At 4:34 em, Blogger KellogsFrank said...

hahaha, underbart!

 
At 8:42 em, Blogger egoistiska egon said...

seriöst nu, jag har alltid trott att min fantasi har varit extrem, men din måste ju slå alla rekord. vad får du allt ifrån? dina talande katter är iaf mina favoriter, haha!

 
At 6:26 em, Anonymous Anonym said...

Gillar verkligen ditt sätt att skriva. Du är verkligen en inspirationskälla. Fortsätt så!

 
At 10:20 fm, Anonymous Anonym said...

Det här är så sjukt bra och roligt att jag blir förbannad för att jag inte kom på det först. Hoppas du dör i en tragisk permobilolycka. Mejla mig dina inloggningsuppgifter innan!

 
At 12:25 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Tack y'all.
Ramm: Grattis! Bästa kommentaren på två år.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se