Deltidsharmonisk

18 september 2006

Mordförsök

Jag blev mordhotad inne på ICA idag. Jag fick veta det när jag stod med alldeles för många fingrar instoppade i ett par Mums-Mums. Slickade bort det goda och vecklade ut min matlista.


Kaustiksoda 6-pack
Tuborg 12-pack
Sugrör
Kalaspuffar
Nutella

Jag ska DÖDA dig!



Provade sätta en Mums-Mums på alla tio fingrar men det var jättesvårt. Lyckades få dit sex st. Nu såg jag ut som en Alien. Såg mig omkring. Vem skulle döda mig? Det pirrade lite i magen av nyfikenhet. Vid fruktavdelningen stod en man i 40-års åldern med trenchcoat och tittade storögt på en kraftfull aubergine. Han greppade den och vägde den i handen. Slickade mig om läpparna och satte ned min korg. Jag förstod att min stund var kommen. Just när han vände sig mot mig för att stöta auberginen mot mitt hjärta kastade jag mig på golvet och sparkade undan hans fötter. Han ramlade ihop som en trasdocka. Auberginen föll ur hans hand och rullade en bit. Den låg nu mellan oss. Vi tittade på varandra. Ingen av oss vågade släppa blicken. "På tre?", sa jag. Han nickade. Ettusen, tvåtusen, tretusen. Vi sträckte oss samtidigt mot auberginen och det blev en dragkamp utan dess like. Det slutade med att två expediter kom fram och bad oss lämna affären. Vi borstade av oss och gick mot utgången. Småbarn greppade sina föräldrars händer när vi trängde oss förbi i kön.

Ute på gatan blev vi båda lite förlägna. Hans uppdrag hade misslyckats och dessutom hade han en hel del Mums-Mums på sin trenchcoat. "Samma tid i morgon?", sa jag och bet mig i läppen. Han tände en cigarett och blåste ut röken. "Okej", sa han och vände sig om. Hjärtat bultade hårt hela vägen hem. Såg så mycket fram emot att handla igen. Vid Daghemmet Loppan lät jag en skock 5-åringar slicka mina fingrar rena från Mums-Mums. De blev så lyckliga och ville bära mig hem på sina små händer men jag var alldeles för vuxen för det.

7 Comments:

At 6:38 em, Anonymous Anonym said...

den här gillade jag.

 
At 10:14 em, Anonymous Anonym said...

hihihi! skulle vara skoj att se ett slagsmål med aubergine som tillhygge. om det är på ålidhem eller maxi kan jag komma och heja på dig ;)

 
At 12:29 em, Anonymous Anonym said...

Bravo! Men vem är egentligen trenchcoatmannen?

 
At 7:16 em, Blogger pseudonym said...

Påminner lite om deathgame.. (www.deathgame.se)(nej, jag spelar inte, men jag tycker det verkar sjukt kul)

 
At 7:59 em, Blogger SixesAndSevens said...

Briljant som vanligt..! :)

 
At 11:14 em, Anonymous Anonym said...

Ahahahaha!! Mäktigt. Här är ju hela grejen i ordning; möte, konfrontation, konflikt, bisarr konstighet som på något sätt är lätt att tro på. How to plead a convincing case. Och skitbra form och allt och hej. Fan. Jag imponeras och avundas. Och grattis till nya boet. Vi får väl invigningsfritera eller nåt.

 
At 7:16 em, Blogger deltidsharmonisk said...

S: Extra kul när du skriver :)

C: Min tisdags-nemesis.

DD: Måste kolls upp!

Nikki Sixx: Tack!

Loo: Glömde fråga om vi ska dricka öl snart idag. Snart.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se