Deltidsharmonisk

23 november 2006

Att inreda

Jag har gjort om min lägenhet nu. Blev inspirerad då jag såg ett inredningsprogram, alla verkade så lyckliga och nöjda. Inredningskillen satte händerna på höfterna och tittade sig omkring. Paret höll om varandra och berättade att de inväntade tillökning. När vinjetten kom hade jag redan hämtat snickarbältet. Började med mitt sovrum. Efter några dagars jobb är mitt sovrum en exakt replika av ett flickrum från tidigt 90-tal. Väggarna är målade i en ljus rosa nyans, Jordan Knight ler mot mig när jag vaknar. Har spikat upp en hylla för alla mina Date-parfymer. Min spegelvägg har klistermärken från OKEJ och jag tuperar min lugg till tonerna av EMF's Unbelievable. På kvällarna vänder jag skylten på utsidan av dörren (STAY OUT -TEENAGER IN PROGRESS) och försöker smeka mig själv till orgasm. Jag fantiserar om att Marky Mark plockar upp mig på scenen och sjunger en ballad i mitt öra. Sedan tar han mig backstage och blir kär i just mig.

Mitt vardagsrum behövde något kontrasterande så jag har tagit bort precis allt utom en matta som jag spikat upp på väggen. En videokamera är riktad mot väggen med mattan och jag sitter i lotusställning. Först sitter jag stilla och ser lite orolig ut. Sedan ber jag för mitt liv samtidigt som två av mina skyltdockor poserar vid sidan om med varsitt plastgevär. Själva dödscenen när mitt huvud ska separeras från kroppen var mycket svår att göra. Här kom alla mina skyltdockor bra till hands. Fick helt enkelt sätta mina egna kläder på en av dem och köpa renblod. Det blev mycket realistiskt.

Kökets inredning är i tidstypisk 70-tals manér a la New York. Där inne sniffar vi kokain (vaniljsocker) och snackar om vem som lyckats ta sig in på Studio 54. "Mike" är en skön lantis från N.J som drar coola stories, men han blir lätt stingslig när man inte skrattar på rätt ställe. "Laura" blöder näsblod hela tiden och erbjuder oralsex mot kokain. "Leroy" ler mest hela tiden, han klär sig fräckt och rör sig otvingat sexigt till musiken som pumpar ut från högtalarna. Jag blandar drinkar och känner mig älskad.

Toaletten är det enda stället som är orört, förutom gästernas klotter på kaklet. Ibland när jag tröttnat på hög musik och alla diskussioner går jag dit och sätter mig med armarna i kors. Jag har svårt för att titta mig själv i ögonen numera och mina tänder har börjat lossna igen. Ikväll funderar jag på att döda "Leroy", "Mike" och "Laura". Måste bara hitta plast att lägga över golven. Nu knackar "Laura" på dörren. Spolar. Visar tänder. Släcker. Öppnar.

10 Comments:

At 2:22 em, Anonymous Anonym said...

fantastisk idé. undrar om det där martin på teven kan komma och göra om mitt hem. varje rum ska inspireras av olika scener från Labyrinth.

 
At 4:11 em, Anonymous Anonym said...

Jag hade gärna haft en lägenhet som Labyrinth, om jag slapp djuren och sångnumren. Gå omkring utan gravitation verkar trevligt.

Men annars, ja fyfan, jag tror bestämt Deltidsharmonikern har hamnat i Bok 2 numera. Det är annorlunda kapitel och ännu bättre berättat. Och han går ut ännu mer sällan. Så gör också den store Craig Clevenger (The Contortionist Handbook) när han skriver: lockdown. Funkar skitbra.

 
At 5:38 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Oh really? Kanske. jag kan iaf stryka fler av de jag skrev tidigt.

Nu har jag köpt sprit till oss. Dig och mig that is, inte till skyltdockorna. Vi får stämma träff i december när du slutat vara kulturell!

 
At 3:26 em, Anonymous Anonym said...

Det tycker jag obsalut. Tjoff. Sedan kan vi göra något otäckt med "Laura".

 
At 8:57 em, Blogger Puman said...

Varje gång jag tittar på inredningsprogram, får jag ångest att mitt kök behöver "Extreme Makeover"

 
At 7:47 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker att du ska lyssna mer på The SMiths.

 
At 10:52 em, Blogger Sara Ödmark said...

Åh, Jordan! Åh, Date! Åh, OKEJ! Vilken nostalgichock. Fast det var Jonathan Knight som var min favorit.

 
At 8:13 fm, Blogger Widde said...

Du är en mycket sjuk man. Och en inspirationskälla nu när jag renoverar lägenheten här.

 
At 9:42 fm, Blogger C said...

haha.. en bra dag Kan bli bättre .)

 
At 12:33 em, Anonymous Anonym said...

*efter att ha läst några av dina inlägg*
Haha! Någon som har lite issues...? ;P

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se