Deltidsharmonisk

17 oktober 2007

Att rena sig

14 Aug 1992

Jag har börjat strunta i att duscha och tvättar mig själv som en katt. Det smakar salt och jag tvingas emellanåt svälja spyan. Det tar tid. En dryg timme inklusive pauser för att rengöra de kroppsdelar jag kommer åt. Baksidan tvättar jag med salivförsedd hand. En bortglömd minimal spermafläck på höger handled löser jag upp med en stor mängd saliv för att sedan gnugga med tungan som en rotborste. Vid matbordet påpekar Mor och Far att jag måste börja duscha oftare nu när mina hormoner dansar disco. Jag svarar att jag tvättar mig varje dag. Far fnyser och tippar ned läsglasögonen mot nästippen.

På kvällen ligger jag en stund i soffan bredvid Mor. Tv:n visar en ung Richard Gere som kisar mot en vacker ung kvinna. Mors andning blir långsammare och tyngre. När hon ser ut att sova tar jag hennes arm och rengör den. Den smakar Fenjal och är mindre sträv än min egen. Mor vaknar till. Jag säger godnatt och går upp till mitt rum och dränker leksaksgubbar i mitt akvarium.

Senare på natten bestiger Far min Mor. Det rytmiska ljudet från sängen som stöter mot min vägg och Mors snyftade ger mig en outhärdlig huvudvärk. Jag slår på stereon på hög volym och låser min dörr. Far dunkar med båda nävarna på dörren i otakt. Jag vrider upp volymen. Mor snyftar och påbörjar en mening men Far avbryter henne genom att sparka på dörren. Stänger av stereon och häller ut en hink fylld med renblod mot dörren. Far klibbar runt i blodet en stund bakom dörren. Jag hör på hans steg att han vill säga något. "Gå och lägg er", säger jag mot dörrspringan. Tystnad. Jag går tillbaka till sängen.

6 Comments:

At 5:17 em, Anonymous Anonym said...

Disturbed! I like! Mera mera mera!

Mvh /doktorn

 
At 5:22 em, Anonymous Anonym said...

Shit mannen! Bra grejjer det här.

 
At 5:37 em, Anonymous Anonym said...

alltså kan du inte skriva en bok? typ snarast. jag skulle köpa den. vem fan skulle inte köpa den är frågan. BOK, NU! come on

 
At 9:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jo, jag ska försöka. Tack!

 
At 1:21 em, Anonymous Anonym said...

Brutalt och vackert på samma gång. Håller med om boken. /Frida

 
At 7:26 em, Anonymous Anonym said...

Här är en till som instämmer. Omöjligt att sluta läsa den här jävla litteraturen

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se