Deltidsharmonisk

08 maj 2006

Efterlysning

Du tjejen som krockade med mig på _____gränd, Ålidhem kl 12.34 idag. Hur gick det? Ditt blodiga ansikte är inpräntat i min vita t-shirt. Du ser ut att le. Du har ett fint leende. Log du samtidigt som din kropp obönhörligen slungades in i min bröstkorg vid en uppskattad hastighet på ca 25 km/h? I så fall är vi av samma virke. Jag är ledsen att jag drog utan att ställa dom rätta frågorna. Jag var helt säker på att allt var iscensatt. Den sista tiden har jag känt mig som han i Truman Show, det gör min vardag mer spännande men jag är också mer nervig än vanligt. Jag ville bara säga att jag cyklade det snabbaste jag kunde in i tegelväggen vid ICA efteråt. Bara för att jag fick så dåligt samvete. Jag ser inget på det ena ögat. Det verkar som att benstrukturen runt ögat har kollapsat. Jag ska ta fram ditt DNA med mitt svindyra förstoringsglas från Ryssland och mina gamla 3-D glasögon från TV-Piraterna. Så, om du inte hittar mig först, ta fram kaffet och bullarna.

9 Comments:

At 6:39 em, Anonymous Anonym said...

:D !

humor

 
At 7:41 em, Blogger Widde said...

Det är jag som är hon.

 
At 1:36 fm, Anonymous Anonym said...

Fan buster, du verkar ha haft en livsförändrande upplevelse! Du har ändrat visningsbilden till dig med ett öppet kranium som passar perfekt med denna historia. Det blir nästan för sliskigt sött med den nya bakgrundsfärgen, "koagulerat blod". Jag är säker på att ni är rätt för varandra, det är så vackert med svenskar som blir kära utan alkohol.

 
At 2:58 fm, Anonymous Anonym said...

Bättre och bättre. Snart kan du börja använda namn på levande personer i stan och det kommer ändå att fungera och uppskattas. Dude, this is literature.

 
At 8:10 em, Blogger Fru Hallonbåt said...

ibland är du briljant och ibland är du sjuk i huvudet, men det är alltid bra. :)

 
At 12:38 fm, Anonymous Anonym said...

Det är när du är sjuk i huvudet som du är briljant! Men ge mig mera rugrats!! Saknar!

 
At 1:36 fm, Anonymous Anonym said...

"Du har et fint leende." hehe, kul

visst finns det romantik även i tragiken? eller, jag menar - det är ju en förutsättning.

 
At 9:29 em, Anonymous Anonym said...

Läser och häpnar.
Lägger genast sidan till mina favoriter och räknar med att lusläsa dig som nattlig lektyr.

 
At 2:37 fm, Anonymous Anonym said...

OMG...

så underbar läsning... =)

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se