Deltidsharmonisk

05 april 2006

Näsblod

Jag blöder näsblod ganska ofta nuförtiden. De första gångerna jag kom till jobbet förfärades alla över det men nu verkar de flesta acceptera det. Jag börjar tycka det ser ganska snyggt ut och låter det oftast rinna fritt. Dessutom accentuerar det min undfallande blick och mitt tillgjorda leende. Det ser allra bäst ut i motljus efter att jag skakat på huvudet i sidled som en våt byracka.

I morgon ska jag bjuda ut hon som väntade och höll upp dörren åt mig fastän jag gick på mina knän längst ned i korridoren och skrek utan någon egentlig anledning.

27 Comments:

At 10:15 fm, Blogger Chris said...

har du läst glamorama av bret easton ellis? jag tror att herrn skulle gilla den.

kärlek.

 
At 11:48 fm, Blogger Oscar Karlsson said...

fan det du skriver e sanslöst bra, eller det faller iallafall mig helt i smaken

 
At 4:33 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Haraway, nej faktiskt inte. Den har stått i bokhyllan några år nu. Den är bra alltså?

Oskar, tack. Det lutar åt det andra. Jag känner likadant själv när jag läser saker andra skrivit. När man läser något som man hade velat skriva själv om du förstår.

 
At 8:22 em, Blogger Chris said...

baby, ja den är bra. alltså, inte lika som american psycho men helt ok och du skriver ju som bret. do it, säger jag.

kärlek.

 
At 12:27 fm, Blogger Oscar Karlsson said...

har ingen aning vem bret är. men som sagt. jag läser och det känns som att att jag kollar på tv eller att (en inre röst pratar med mig) och det tycker jag kvalificerar som en jävligt bra text i mina gigantiska(tänkte säga små)ögon. good work man i nästintill alla texter jag läst hitils.

 
At 5:31 fm, Blogger deltidsharmonisk said...

D: American Sajko har jag läst. Som tonåring och som gubbe. Jag vek de sidor som innehöll mest våld för att kunna läsa om. Lånade ut den till vänner men ingen orkade läsa. Andra gången jag läste den var jag mer fascinerad av saker som "jag har börjat dricka mitt urin igen". Märkte att jag nog hämtat en del av honom fast det är omedvetet tror jag. Har bara läst den och en mindre novellsamling. Har han gjort fler böcker likt American Psycho?

Oscar: Ja men så är det här också, jag ser scener framför mig och skyndar mig beskriva medan känslan finns kvar inom mig. Roligt att du ser det som på tv förresten. Det ska vara lättläst. Vi får hoppas att jag blir arbetslös snart så jag kan skriva varje dag.

 
At 5:33 fm, Blogger deltidsharmonisk said...

All text på alla bloggar är numer pyttesmå. Fastän jag inte ändrat upplösning? Vad har hänt datanördar? Eller så håller jag på att få gråstarr eller vad det heter. Nej det kanske bara hundar får.

 
At 7:17 fm, Blogger Oscar Karlsson said...

deltid- både hästar och min farsa kan visst få det. så man vet aldrig.
eller starr iallafall, det kanske va en annan färg.

 
At 1:59 em, Anonymous Anonym said...

Jag hann inte läsa så mycket just nu men jag tror din blogg är genialisk. Återkommer.

 
At 7:31 em, Blogger Chris said...

jag vet inte vad som har hänt, men känns inte hela världen lite mindre nuförtiden? typ som om ume låg i västerort?

 
At 8:46 em, Blogger mikebike said...

hahaha... det är alltid jävligt kul att komma hit och läsa. har inte kommenterat så mycket innan bara. fan alltså. det är som att komma in och få en fet bitch-slap i bloggform. uppfriskande och det sticker ut som fan. det är hela tiden på gränsen. galet som fan mn med en så trevlig oskyldig ton att man inte kan annat än.... älska det

 
At 1:28 em, Anonymous Anonym said...

Ja fan ta dig om jag inte älskar det också. Och jag gillar inte ens bloggar. Nu måste jag skriva ut hela klabbet och ägna helgen åt att läsa alltihop fast jag slutat läsa och sen kommer jag säkert vilja skriva nåt men inse att det inte alls blir lika bra och så får jag ångest och kommer börja pillra igen. Så fan ta dig. Och tack.

 
At 1:58 em, Anonymous Anonym said...

Det är svårt att inte bli betagen av ditt språk. Enkelt OCH målande, det är eftersträvansvärt!

Parallellerna till Bret må vara försvarbara, men jag tycker ändock du har något mer liggande där. Kan också bero på att här är det korta stycken - inte en hel bok som bygger på samma karaktär.

 
At 8:03 em, Blogger Fröken Lund said...

Hmm.. Intressant blogg. Har inte bestämt mig om det är på gott eller ont. :-)

Natalie borde definitivt spela in en egen låt.

 
At 11:28 em, Blogger Daeminimon said...

Mina asikter gar emot din kommentar i riktig killes gastbok. Ditt skrivande paminner inte om riktig kille, det paminner om nagon som forsoker skriva som riktig kille. Hade denna blogg skrivits for nagra ar sedan hade den nog varit groundbreaking...

 
At 12:57 fm, Blogger deltidsharmonisk said...

Det får du tycka. Men eftersom det fram till igår var minst 3-4 år sedan jag läste hans grej och knappt minns något så känns det ologiskt. Även om jag lånat saker omedvetet så gör det väl inget. Alla lånar av alla. Du också.

 
At 1:02 fm, Anonymous Anonym said...

helt plötsligt blev du en av mina bästa vänner...

 
At 11:24 fm, Blogger felicia said...

det finns grön starr och grå starr, såväl djur som människor kan få båda sorterna.

 
At 8:22 em, Blogger Daeminimon said...

oj. trock jag pa en kanslig knapp...? jag uttryckte bara min asikt, och utgick efter vad du sjalv skrivit i gastboken. Uppenbarligen tycker andra att du skriver som henrik hallgren, jag ar av en annan asikt. vet inte om du sett min blogg, lustigt att du sager att jag ocksa lanar, eftersom min blogg ar en dagbok...

 
At 8:53 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Eftersom du insinuerar att jag rippar honom så blir jag såklart stött. "det paminner om nagon som forsoker skriva som riktig kille". Jag informerade dig bara om att jag inte läst R.K på flera år. Så att jag snott något vore en omöjlighet såvida jag inte hade haft fotografiskt minne. Om du läst mer än 3 minuter här så hade du också sett det. Jag har inget intresse av att försöka skriva som någon annan. Jag undviker all litteratur som ligger för nära min egen stil för att just inte tappa det jag själv har. De ggr jag medvetet lånat av någon har jag gjort det tydligt för att man ska förstå det.

Ang "andra" så är det högst 1-2 personer som sagt det(för ca 3 år sedan) vilket vid den tidpunkten ledde mig till hans hemsida. Jag skrev redan för 3-4 år sedan dock inte offentligt. Så, du kan vara lugn nu. Det är som sagt inte en armé av människor som sagt något.

Jag har inte läst din blogg. Jag menade att du influeras av andra människor. Precis som de flesta andra.

 
At 8:46 em, Blogger Daeminimon said...

jag kan bara ta ditt ord for vad du sager... inlagget var dock skrivet for mindre an en manad sedan... men men... we seem to agree to disagree... jag sag diit (inte tre ar gamla) inlagg, blev nyfiken, eftersom riktig kille ligger mig varmare om hjartat an du kan ana, laste de inlagg som var pa display, skrev en kommentar. sattet att skriva ar kanske inte unikt for henrik hallgren heller, men nar sidan kom ut blev det mer uppstandelse an vad det var tankt... mina kommentarer var enbart en reaktion pa ditt inlagg och sedan pa ditt svar pa min kommentar.
jag haller inte med om att influeras... visst gor vi det... men personligen skriver jag som jag pratar. fort, mycket och utan att tanka. jag kan halla med dig vad galler fiktion, men min faniga lilla dagbok ar nog inte influerad av nagon alls. jag onskar att jag kunde influeras/skriva som helen fielding, men ack...

 
At 3:18 em, Blogger deltidsharmonisk said...

Det är din kille m a o?
Jag förstår inte var du vill komma, om jag vore influerad av honom hade jag sagt det i det första inlägget. Jag är inte det.

 
At 6:21 em, Anonymous Anonym said...

Like your style, a lot!

 
At 11:52 em, Blogger Daeminimon said...

nej, jag ar inte henrik hallgren. henrik ar inte min riktiga kille. allt jag sager ar att DU kommenterade i gastboken... jag svarade pa din kommentar efter att ha fatt mig en asikt... men nu verkar du backtracka och saga emot dig sjalv... det ar mycket underligt.... men men, vi slapper detta nu, vi kommer aldrig att komma nan vart.

 
At 1:35 fm, Blogger deltidsharmonisk said...

Jag vet att du inte är han, jag fick intrycket av att det var din pojkvän eller ditt adoptivbarn eftersom du reagerade så starkt och försvarade honom. Jag säger inte emot mig själv. Jag skriver på mitt sätt och jag är inte influerad av honom. Godnatt.

 
At 9:14 em, Blogger Daeminimon said...

nighty night....
jo, jag går ofta ut och adopterar fullvuxna, internetsideskrivande barn...

 
At 7:21 fm, Anonymous Anonym said...

har du fått dej en stalker? verkar ju lagomt störd.hehe

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se