Deltidsharmonisk

30 september 2004

Svårt sätta rubrik på detta

From: ”Hans Jacoby”
Add to Address Book To: busta@yahoo.se
Subject: Re: Hjälp mig smartskalle
Date: Mon, 8 Mar 2004 13:11:30 GMT

--- Buster wrote:


>När jag stod och försökte stirra ut mig själv framför spegeln inför sovandet såg jag den. En våldsamt stor pormask strax ovan höger ögonbryn. Den nästan skrek åt mig att bli tryckt och få komma ut. Först trodde jag inte på det jag såg, aset var mycket längre än jag trodde. Tryckte lite hårdare. När den passerat en centimeter blev jag rädd att det kanske var ett levande djur. Men aset fortsatte bara och när jag till slut kunde ta tag i själva pormasken och bara dra insåg jag att detta var en alldeles speciell ny kompis jag fått.

> När den passerat en decimeter tänkte jag att detta måste vara ett hårstrå. Men så lossnade den plötsligt med ett ljudligt plopp (tänk småsten mot vattenyta) och jag var bara tvungen mäta den. Den var ganska precis 12,5 cm lång. Vid ena änden syntes något vitt. Hämtade ett förstoringsglas och la den under en lampa. Där pillade jag på det vita insåg att det var en liten lapp. Med pyttepyttesmå bokstäver stod det ”Jag hatar dig”. Dr Jacoby vad betyder detta? Jag vill gärna att du svarar på brevet jag skickade dig förra veckan ang mina dagböcker.

> >Vänliga Hälsningar
>Buster


--- Hans Jacoby wrote:

Hej

Jag har nu tagit del av dina dagböcker och ditt senaste brev ang händelsen framför spegeln. Antingen handlar detta om ett medicinskt under eller så är detta ett uttryck för ett komplext sätt att handskas med självförakt. Min initiella tanke var att snarast boka in dig för kontinuerliga samtal på vår avdelning. Jag återkommer till det en bit ned.

Vad det gäller dina dagböcker - jag har på din begäran konsulterat med kollegor.
Det gemensamma och generella utlåtandet är som följer.

Det handlar i huvudsak om tre kategorier:
1: Överdrivna och fantasifulla anekdoter från din vardag
2: Ett allmänt gnällande och missnöje över din livssituation
3: Allmän kritik mot individer i din omgivning
4: Ohälsosam fixering vid avföring och urin


Nummer ett verkar handla om att du försöker göra dig själv mer intressant än vad du någonsin kommer vara. Det är dock vanligt förekommande bland lågpresterande och lågutbildade människor. Nummer två och tre, där kan jag bara säga håll käften och kamma till dig. Nummer fyra tycker jag du ska ta och prata med dina föräldrar om. Huruvida avföring och urin var något som var tabu när du var liten. Det anala stadiet har du passerat med råge och det är helt enkelt inte roligt. Hoppas detta plus den bifogade statistiken (se bifogad fil) hjälper dig. Skriv inga mer brev. Du är blockad f r o m nu.

MVH
Hans Jacoby
fil.dr. Legitimerad psykolog - legitimerad psykoterapeut


Sankt Eriksgatan 74, 111 20 Stockholm •
Tel 08-23 43 76 Fax 08-76 25 732 •
E-mail/datorpost: hans.jaco@shtl.se •


--------HTML Attachment
Statistik dagbok 2000-2004


55% Allmänt överdrivna historier från vederbörandes vardag
24% Översitteri och pennalism från vederbörande
20% Rent dravel som härstammar från det anala stadiet
1% Förvirrande smeknamn på människor i din omgivning

1 Comments:

At 10:41 fm, Anonymous Anonym said...

underbart

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se