Deltidsharmonisk

15 maj 2008

Kung Buster på AF

Eftersom jag inte jobbar heltid vill AF ibland att jag kommer dit och lyssnar på meningslösa föredrag. Stämningen är ofta låg, ingen tar av sig jackan. Nån gubbe ca 63 år frågar ofta om "det är kört för honom” varvid föredragshållaren försöker skyla undan den bittra sanningen. Idag ungefär två timmar före mötets start hyrde jag en kungamantel och mötte sedan upp två elever jag betalat 200 kr var för att agera betjänter åt mig. Vi kan kalla dem Anna och Ida. Jag bad dem ta med sig varsin klase vindruvor och klä sig enhetligt i vitt. Mötte upp dem på parkeringen bakom AF och gav dem instruktionerna medan de hjälpte mig på med manteln. Sedan gick jag in, nej, jag svepte in genom lokalerna med mina betjänter steget bakom.

Det gick ett sus i lokalen när jag klev in. Anna och Ida beredde vägen genom att strö rosor mot den enda lediga stolen. ”Jahapp”, sa mannen som höll i föredraget. ”Vem kan detta vara?”, sa han medan allmänt skratt spriddes i lokalen. Jag gav tecken till Anna och Ida som i kör svarade ”Kung Buster” och sedan neg. Satte mig ned i stolen med betjänterna knäandes på varsin sida med blicken riktad mot golvet. Det rasslade en del om fejkjuvelerna jag hängt runt halsen. Sedan satt jag där tyst i 45 minuter och lyssnade på föredraget. Just före vi var klar kastade någon bakom mig en plastmugg mot mig. Jag satt kvar stilla, böjde mig ned och viskade till betjänterna som genast började bita sig i läpparna för att skapa blodflöde. På givet kommando vände de sig mot mannen som kastat plastmuggen och morrade mot honom med söndertuggade läppar. Sedan skakade de huvudet i sidled så blodet skvättade på de som satt närmast. ”Men nå var det väl ändå in i helvete”, hann en gubbe säga för att sedan bli avbryten av en man som ifrågasatte huruvida jag tyckte jag var ”förmer oss andra”. Vi lämnade snabbt kakafonin vi skapat och sprang ut genom korridorerna.

Ute på parkeringen high-fivade jag Anna och Ida och lovade dem 200 kr extra om de nästa gång tuggade av varsitt finger vid nästa besök på AF.


Etiketter:

3 Comments:

At 11:18 fm, Blogger Kim Jong Il said...

Hahahaha briljant. Varför gör ingen sånt där i verkligheten?

 
At 2:23 em, Blogger Maria Therés said...

Nu har jag hetsläst din blogg. Känner mig mindfucked, men ack så stimulerad! Tack.

 
At 11:32 fm, Blogger Snappla-av said...

Jag älskar din blogg, jag knarkar din blogg. Den är så jävla bra.

 

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se