Deltidsharmonisk

26 september 2004

Om jag hade spelat Bach?

Jag tror min stereo försöker säga mig något. När jag klickade igång den stod det inte hello på displayen. Det rullade en text där det stod kill yourself kill yourself. Jag blev inte speciellt provocerad, eftersom den har sagt mer eller mindre taskiga saker till mig förut, men detta kändes ganska grovt. Eftersom det inte går att skriva tillbaka måste jag alltid slå på en låt som har en rad som säger min mening. Jag laddade hem Annie Lennox Why och spelade upp den. Aset svarade bara HA HA HA just kill yourself kill yourself.

Vevade igång slutet på Killing in the name of. Väntan. Samma svar tillbaka. En tanke slog mig, jag borde kanske göra tvärtom. Fjäska för den. Försiktigt la jag i Sinatras My way och inväntade ett nytt meddelande. Efter låten kom det ett Such a pussy pussy pussy - I will return. Sedan exploderade min stereo. Jag blev jätteosäker på hur jag skulle reagera. Min stereo valde alltså att begå självmord, men vad menade den med I will return? Måste vara vaksam nu.

Bloggtoppen.se