Deltidsharmonisk

30 augusti 2004

Olivoljatjejen

Jag har börjat intressera mig mer och mer för tjejen på min Olivoljaflaska. Den är köpt på Hemköp och den svartvita bilden föreställer en tjej som håller i en gryta. Hon ler mot kameran. Vem är hon? Hon är söt. Uppenbarligen inte vid första anblicken. Jag har ju sett henne varje dag nu i ett par veckor. Hon har kanske lite otidsenlig frisyr men har väldigt vackra ögon. Bor hon i Sverige? Hur kan hon ha så där raka fina ögonbryn? Lagar hon mat på riktigt på bilden? Är hennes ena tand lite kortare än dom andra eller är bilden på min flaska lite skadad? Hur gammal är hon? Min nyfikenhet tog över så jag ringde Axfood Sverige.


Buster: Hejsan. Här har du Buster. Jag skulle vilja prata med tjejen på eran flaska. Jobbar hon där?
Axfood: Hur menar du nu?
Buster: Skulle bara vilja fråga henne ett par saker. Det går nog snabbt.
Axfood: Menar du hon som finns på etiketten? Hon jobbar...inte här.
Buster: Vet du var hon är då? Vad heter hon? Hon ser ut som en Sandra men eftersom eran vara produceras i Italien kanske hon heter Francesca?
Axfood: Ja hörru du, jag har faktist inte en aning!
Buster: inte jag heller, men det är spännande!

Jag kom ingen vart med Axfood och gick tillbaka till köket där Sandra/Francesca stod som vanligt. I morgon ska vi äta Canneloni con Ricotta e Spinaci.


Bloggtoppen.se